אפיון אתרים הוא הבסיס החשוב ביותר על מנת לייצר אתר אינטרנט כהלכתו. רבים האנשים שמקלים ראש בפרוצדורה הזו שהפכה עם השנים להיות אחת החשובות בכל הנושא של בניית אתר, כך שלמעשה אנשי המקצוע הרציניים היום עורכים תהליך אפיון אתרים רציני וארוך על מנת שהמעצב יבין את המצב ויבנה לאתר תכנית עיצוב מקיפה ולשביעות רצון הלקוח.

 

אפיון אתרים המדריך המושלם

כשמגיעים לאתר חדש חשוב מאוד לערוך קודם כל תשאול מקיף ללקוח. את הלקוח אנחנו כמובן עוד נכיר לפני, בשיחת המכירה או בשיחת העברת המקל שמחלקת המכירות מבצעת. לאחר מכן אנחנו נבנה יחד עם הלקוח את האפיון ונענה על שאלון שקשור לעסק שלו. בשלב הראשון בעיקר מדובר על פרטים יבשים כמו שם, כתובות, פרטים על מוצרי העסק וכו. לאחר מכן ניתן לדבר על חוזקות העסק, היתרונות שלו לעומת המתחרים שלו, איפה הוא יושב ביחס לשוק (האם מדובר על עסק בעל מוצרי פרימיום יקרים או שמה זהו עסק שמוכר מוצרים זולים ומתחרה על היותו שחקן מחיר). לאחר תשאול זה ניתן להגיד שיש לנו את הבסיס היציב לקבוע באיזו שפה תיראה האתר, איך הוא יהיה בנוי ומה יהיו מרכיביו- וזה בדיוק השלב הבא.

 

שלב בניית היררכיית האתר

בשלב הזה אנחנו יושבים יחד עם הראיון שערכנו עם בעל העסק ולמעשה מתחילים להבין אילו דפי אתר יהיו לנו, ובאיזה סדר. הפגישה הזו היא למעשה פגישה פרקטית ביותר שבה אנחנו מציירים את עץ האתר וממש בונים אותו ברמה הקונספטואלית, כך שנבין בידיוק מהם יחסי הגומלין בין העמודים, איזה עמודים צריכים להופיע בתפריט, איזה עמודים יופיעו בבלוג או בתפריט הניווט התחתון (הפוטר), כל אלה יוחלטו בשלב זה של בניית מבנה האתר (או באנגלית גם ניתן לקרוא לזה WIREFRAMES).

 

שלב ההצגה ללקוח – הסיכום של אפיון אתר

בשלב האחרון אנחנו מציגים ללקוח סכמה מלאה של האתר, תוך הצגה של התשאול שהכנו עבורו והצגת המבנה. אנחנו עוברים ממש על כל חלקי האתר, ומראים לו את האתר בתרשים המדמה אותו בעולם האמיתי. בסופו של דבר מדובר כאן על אקט פונקציונאלי שנועד ליצור תיאום ציפיות על נראותו של האתר. אין מדובר כאן על עיצוב, היות ותהליך העיצוב מתבצע באופן נפרד לגמרי ועל ידי מחלקה נפרדת.

 

אפיון אתר – הסיכום שלנו

לסיכומו של העניין אנחנו ממליצים מאוד לערוך אפיון אתרים לכל לקוח שמבקש בניית אתר. אין סיבה לדלג על נושא זה מכיוון שסביר להניח שבעיות יצופו בהמשך.